meavita-mittliv

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av meavita-mittliv - 26 maj 2011 17:36

Hej svejs..

Nu närmar sig alla skolavslutningar.. och vi sjunger;   


Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött.


Alla barnen är förväntansfulla.. de ska ju sjunga i kyrka för alla andra klasser och för sina föräldrar och för sina morföräldrar...  sedan blir det sommarlov...

 

Och vi får gå utan:

Och här hemma i stugan är det också blomstertid:

 Mannen i stugan har ställt fram alla blommor som har vilat i källaren under vintern.  

Han har gjort så fint på trappan in i vår stuga... man kan inte annat än bli glad när man kommer hem och ser allt det här fina   

Ja det var allt för mig för den här gången..

Vi hörs.. och...  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards