meavita-mittliv

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Kan man lagstifta bort elakhet?

Av meavita-mittliv - 23 december 2011 19:03

Frågan känns aktuell.....


Yttrandefrihet

I dag uppfattas den av många som en rätt att kunna vräka ur sig vad som helst. Men det är inte en mänsklig rättighet att ohämmat kränka medmänniskor..


Läste i dag ett inlägg på en blogg som gjorde mig mycket ledsen, kände verkligen för den personen som fick mottaga så elak kommentar.. 


Varför sysslar vissa människor med att göra andra illa? Att lägga ner så mycket energi på att såra andra. Jag har inget svar förutom att dessa människor som ägnar sig åt detta är nog mycket osäkra personer, som har dåligt självförtroende, kanske missnöjda med sitt liv, kanske mycket olyckliga. Jag är ingen expert på denna fråga, men har själv blivit uttsatt för fula namn, förtal, kränkningar, ryktesspridning, hot m.m under mitt liv.

Blev mycket ledsen men skakat av mig det och tänkte; stackars människor som ägnar sin tid till detta. Har de inget annat att ägna sig åt, vilket tråkigt liv de måste ha.


 

Men nu till något annat..

Julen närmar sig med stormsteg och vi ska tänka på våra nära och kära, att ta oss tid att umgås, att öppna sitt hem och sitt hjärta, att inte tänka; men gud så jobbigt det blir, det behöver inte vara jobbigt man kan bjuda på sig själv lite och tänka finns det hjärterum finns det stjärterum, det handlar inte om att det ska bjudas på massa mat och fina dyra julklappar utan det handlar om att vårda sin relation till anhöriga och ingifta anhöriga att alla ska känna sig välkomna att få vara tillsammans en stund.

En dag finns inte far eller mor kvar här på jorden och då ska det inte vara så att man tänker; varför bjöd jag/vi inte hem dom till jul.

God Jul mina vänner...

Kram och ta hand om varandra...

Och...

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meavita-mittliv - 6 januari 2012 17:41

Husse...................................................(läs
så får du veta mer)                      här i huset har varit borta nästa hela dagen, han ville besöka sin syster som tillsammans med sin man ska åka till USA i tre v...

Av meavita-mittliv - 5 januari 2012 17:51

     Vad tycker du?        Bjuder på en vacker vinterbild... Sjön Dormen.. Vilka minnen jag har därifrån, sommarens bad och lek, optimist jolle segling, gummi båt paddling, fisketur i ekan, fiskat kräftor i augusti och då sovit i sovsäc...

Av meavita-mittliv - 30 december 2011 16:22

Sitter här och tänker på att år 2011 snart är slut...  Mycket har hänt under detta år glädje, sorg, skratt, gråt, rikedom...........             Sorgen är att mannen här i huset helt plötsligt blev sjuk.. inget allvarligt kan många ty...

Av meavita-mittliv - 21 december 2011 18:46

I dag så har jag vaknat före tuppen, arbetat och sedan begav vi oss till staden för att köpa julklappar till tomtens säck.. Vi måste ju hjälpa honom nu när han har så mycket att stå i.. Dagen fortsatte med att plocka fram tomtar och granen skulle k...

Av meavita-mittliv - 15 december 2011 18:12


Hej mina vänner!  Nu snart ska jag och mannen här i huset:  Njut av ett romantiskt paket    på Sätra Brunn.  Boende på Skogsgården en natt //Skogsgården är mysigt boende som är inrett i sekelskiftesstil. Inget rum är det andra likt och alla r...

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards