meavita-mittliv

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Tomtar runt..

Av meavita-mittliv - 21 december 2011 18:46

I dag så har jag vaknat före tuppen, arbetat och sedan begav vi oss till staden för att köpa julklappar till tomtens säck.. Vi måste ju hjälpa honom nu när han har så mycket att stå i..

Dagen fortsatte med att plocka fram tomtar och granen skulle kläs också..

 

Under tiden jag klädde granen så ploppade alla minnen upp från barndomens jular...

Det var inget överflöd av julklappar, men det vi fick jag och min tvillingbror    var omsorgsfullt inslagna med fint papper, handmålade jul kort, som vår mor hade suttit på kvällarna och målat.   Men jag var alltid full av förväntan över vad klapparna kunde innehålla, det kunde vara en bok, eftersom jag  älskade att läsa, det kunde vara nya vantar, mössa, kanske kliande ylle strumbyxor till mig, en fin resorvarpenna som man fyllde med bläck, en dagbok till mig eftersom jag älskade att skriva, dessa julklappar lade jag på stolen bredvid min säng på kvällen när jag skulle sova, jag minns att jag låg och tittade på dem och kände en sådan lycka. 

Julgranen var klädd med egna tillverkade julkarameller i silkespapper levande ljus (som vi fick sitta och vakta) någon tomte i garn och kulor, glitter och det viktigast TOMTEBLOSS!


Om vi hade riktigt tur när vi var små kunde vi se tomten komma på skidor över;  

sjön Dormen i mörkret med en lykta i handen..  



I dag har jag tomtat som sagt vad och här kommer det bild på gamla tomtar, den med ljus är från 40-talet som min man hade i sitt barndomshem under julen.... de andra var julklapp till honom när han var barn.. Visst är de fina !

 

Plockade fram " Staffan var en stalledräng" torkade av den försiktigt, limmade fast ena hästen som hade lossnat igen, den här hade vi varje jul, den är så fin och jag tänder ljusen varje julaftonskväll..


Nu önskar jag er alla....

   

Och...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meavita-mittliv - 6 januari 2012 17:41

Husse...................................................(läs
så får du veta mer)                      här i huset har varit borta nästa hela dagen, han ville besöka sin syster som tillsammans med sin man ska åka till USA i tre v...

Av meavita-mittliv - 5 januari 2012 17:51

     Vad tycker du?        Bjuder på en vacker vinterbild... Sjön Dormen.. Vilka minnen jag har därifrån, sommarens bad och lek, optimist jolle segling, gummi båt paddling, fisketur i ekan, fiskat kräftor i augusti och då sovit i sovsäc...

Av meavita-mittliv - 30 december 2011 16:22

Sitter här och tänker på att år 2011 snart är slut...  Mycket har hänt under detta år glädje, sorg, skratt, gråt, rikedom...........             Sorgen är att mannen här i huset helt plötsligt blev sjuk.. inget allvarligt kan många ty...

Av meavita-mittliv - 23 december 2011 19:03

Frågan känns aktuell.....   Yttrandefrihet I dag uppfattas den av många som en rätt att kunna vräka ur sig vad som helst. Men det är inte en mänsklig rättighet att ohämmat kränka medmänniskor..   Läste i dag ett inlägg på en blogg som gjord...

Av meavita-mittliv - 15 december 2011 18:12


Hej mina vänner!  Nu snart ska jag och mannen här i huset:  Njut av ett romantiskt paket    på Sätra Brunn.  Boende på Skogsgården en natt //Skogsgården är mysigt boende som är inrett i sekelskiftesstil. Inget rum är det andra likt och alla r...

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards