meavita-mittliv

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Jag bara undrar!

Av meavita-mittliv - 26 november 2011 15:23



Var är snön ?

Det ska ju vara vitt ute inte grönt och att perennerna börjar knoppas igen ute i trädgården.

Vi har i alla fall sett till att småfåglarna får lite att äta...............................................
.................  

Efter gårdagens smärtande tandkött och tänder, efter ett besök hos tandläkaren och hygenist så kändes det mycket bättre i morse när jag vaknade och jag kände;

   Så då kom energin att börja försöka få till lite Advent.


Tur att man är liten och vig    upp och ner på stolen för att nå upp, hängt upp stjärnor och torkat fönsterbänkar och gjort plats för ljusstakarna, vi har ju blommor, blommor överallt och det är ju fint men trångt, men med lite trix och fix så blev det klart. 


Har verkligen varit flitig som ett...

 


Sedan har vi också en pojke som fyller år i dag, hela;



Vad fort åren har gått, vi skulle inte kunna tänka oss att vara utan honom. Så snäll och lugn och kommer när han ser att matte är ledsen och då sätter han sig bredvid mig och tittar på mig med sina stora brun/svarta ögon, och då kan man inte bli annat än glad igen.  


Men hur som haver så blev det så här....

 


Som slutkläm på dagens blogg;


Och...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meavita-mittliv - 6 januari 2012 17:41

Husse...................................................(läs
så får du veta mer)                      här i huset har varit borta nästa hela dagen, han ville besöka sin syster som tillsammans med sin man ska åka till USA i tre v...

Av meavita-mittliv - 5 januari 2012 17:51

     Vad tycker du?        Bjuder på en vacker vinterbild... Sjön Dormen.. Vilka minnen jag har därifrån, sommarens bad och lek, optimist jolle segling, gummi båt paddling, fisketur i ekan, fiskat kräftor i augusti och då sovit i sovsäc...

Av meavita-mittliv - 30 december 2011 16:22

Sitter här och tänker på att år 2011 snart är slut...  Mycket har hänt under detta år glädje, sorg, skratt, gråt, rikedom...........             Sorgen är att mannen här i huset helt plötsligt blev sjuk.. inget allvarligt kan många ty...

Av meavita-mittliv - 23 december 2011 19:03

Frågan känns aktuell.....   Yttrandefrihet I dag uppfattas den av många som en rätt att kunna vräka ur sig vad som helst. Men det är inte en mänsklig rättighet att ohämmat kränka medmänniskor..   Läste i dag ett inlägg på en blogg som gjord...

Av meavita-mittliv - 21 december 2011 18:46

I dag så har jag vaknat före tuppen, arbetat och sedan begav vi oss till staden för att köpa julklappar till tomtens säck.. Vi måste ju hjälpa honom nu när han har så mycket att stå i.. Dagen fortsatte med att plocka fram tomtar och granen skulle k...

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards