meavita-mittliv

Alla inlägg under juni 2011

Av meavita-mittliv - 28 juni 2011 16:43

Vid två tiden på midsommar dagen styrde vi kosan till Rättvik för att besöka en vän till mig, en vän som jag har träffat en gång tidigare, Susanne heter hon och bor i en by utanför Rättvik.. på en hästgård.. Nu skulle vi äntligen träffas igen och samtidigt var hennes vänner Annmarie och Kent där som hade kommit ända från Blekinge.. Annmarie och jag har pratat med varann på nätet en längre tid.. men nu äntligen blev mina vänner.. vänner av kött och blod. Vi togs emot med öppna armar av Susanne och vi tillbringade en mycket trevlig kväll med god mat, dryck, skratt   och vi pratade till sena natta.. Vilka underbara vänner vi har fått..      vad härligt.. Nu bjuder jag på några bilder.. Är ingen mästerfotograf men lär mig sakta med säkert.. den här svåra konsten...

                           

Tack för mig 

och du..

 

Av meavita-mittliv - 28 juni 2011 14:35

Midsommar helg.. vi har haft.. det var länge sedan jag har haft så här trevligt.. 

 Midsommarafton började så här vid fyra tiden på..Efter att vi hade tittat på dansen kring midsommarstången och köpt en del lotter.. så begav vi oss hem till mannens kusin som inte vill vara med på bild

 Där bjöds det på god mat och dryck..

Tyvärr ingen vinst...ingen jorden runt resa.. snyft... Sällskap fick vi av den här fina.. De andra tre katterna var nog ute på friarstråt.. är ju midsommarafton...Vi hade så trevligt så klockan han bli ett på natten innan vi begav oss hemmåt.. för festligheterna fortsatte en dag till....    


Tack för mig...

och du...  

Av meavita-mittliv - 18 juni 2011 11:42

Vad sommaren går fort... Efter en värmebölja som var nästan för varm, så har det inte gjort något annat än regnat.. 

Och det är inget vidare för alla sommarlovs lediga barn...

På tal om barn...

Så skrivs det mycket i tidningarna om BARNFATTIGDOM

och det debatteras en hel del om det just nu...


 "Barnfattigdomen är ett växande problem i Sverige. I vårt välfärdssamhälle finns det barn som aldrig kan följa med på skolresor eller andra aktiviteter skolan ordnar för det kostar.
Barn sjukskriver sig för att slippa förklara att mamma och pappa har inte råd. Många barn kommer att hitta på osanna historier om fantasisemestrar när de kommer tillbaka till höstterminens början.
Alla barn har rätt att få ta del av skolans aktiviteter utan att det ska kosta något, alla barn har rätt att få äta sig mätta i dagens Sverige. Alla barn har rätt till en 
trygg och stabil uppväxt där de ska slippa i dagens Sverige år 2011 se sina föräldrar gråta för att de inte kan ge den den där 100-lappen till skolans utflykt.Risken är stor att barn hamnar i ett utanförskap som kommer påverka dem negativt resten av deras liv.
Därför har jag idag skapat denna sida, för de värdefullaste vi har.. Våra barn."

 

//Ovanstående text är hämtad från grundaren av följande :

https://www.facebook.com/home.php?sk=group_105716686188208

NOLLTOLERANS MOT BARNFATTIGDOM..

på Facebook

Gå gärna in och läs och bli medlem i denna grupp... Det gjorde jag och blev medlem.. det är viktigt att vi engagerare oss i detta..

**************************************************

Annars har min vecka varit fylld av att arbeta och det är ju roligt att jag är eftertraktad av mina kunder.. och det ger ju lite mer i plånboken nu och det kan behövas eftersom vi måste lägga om taket på vårat hus så fort som möjligt...

Blommor och blad växer så det knakar i trädgården och veckans bilder kommer här:     Har också hunnit med ett besök hos polisen för att skaffa nytt pass.. på vägen hem blev det ett besök på det här mysiga:Tack för mig...

och  

 

  

Av meavita-mittliv - 11 juni 2011 18:07

Som  har gått..

Inget speciellt har hänt.. 

Jag har arbetat så här..  

Är glad att jag har varit så eftertraktad av mina kunder..   men det har varit problemlösningar också..

men efter att jag har gnuggat mina geni knölar så kom..

   

jag på hur jag skulle lösa det här.. 


Till min stora glädje hann jag med ett besök här..

Skolavslutning i Folkärna kyrka, med sång och musik..  

Efter en vecka som har varit mycket varm och kvav.. ingen åska   och regn på hela veckan.. så är det helg.. 

SKÖNT!   

Ute i trädgården som min duktiga "trädgårdsmästaren" huserar i så blommar det så det knakar...

Så nu kommer dagens bilder på vad som har hänt under veckan...

Njut.. det gör jag...

 Välkommen.. det var inte meningen att vår soptunna skulle stå bakom..

Vår vackra ros som kallas för "Sörsjö" rosen kom som en rotstickling hit till denna trädgård för ca 45 år sedan, då bodde inte vi här men svärmor

 Närbild..

Tack för mig..

och..

 

Av meavita-mittliv - 5 juni 2011 13:28

.... tecken, det fläktar lite och jag tycker det är skönt, det är lite jobbigt med den tryckande värmen som vi har haft ett par dagar. Förmiddagen har jag tillbringat mest tid vid spisen och vid diskbaljan.. hushållstjänsten måste ju skötas i bland, jag kan ju inte bara sitta ute och lata

 

mig med en spännande bok.  

Har gått en liten vända i trädgården med min kamera i högsta hugg, jag är ju ingen mästerfotograf, men gör så gott jag kan.. och bilderna blir väl inte allt för dåliga tycker jag..  


Så varsågod här kommer de:

  Är så roligt att Kaprifolen blommar år efter år.. kom som ett litet skott från mitt barndomshem..tog ett skott samma dag som min mor gick bort.. Ska bli spännande när trädgårdsmästaren låter täckelsen falla och avslöja vad som döljer sig under.. Olika pelargoner som trädgårdsmästaren har odlat fram... I år hoppas vi på många jordgubbar... 

Doftar så gott...


Ja mina vänner det var allt för den här gången..

Och..  

Av meavita-mittliv - 4 juni 2011 14:31

Så här började dagen...


Oh, what a beautiful Mornin'
Oh, what a beautiful day.
I've got a beautiful feelin'
Everything's goin' my way.

På förmiddagen så besökte vi Södra Dalarnas trädgårdsföreningens försäljning, där medlemmarna säljer blommor som de har över från sina odlingar. Dit ville mannen i huset åka och där var han som "barn i en godisbutik" finns ju så mycket att välja på   Tror att hans plånbok blev ganska tom. Själv så var jag bärhjälp med alla påsar och kassar.

Snäll som han är så köpte han blommor till sin son och sambo, de har ju inte gröna fingrar.. Hoppas de blev glada över det.


Här kommer några bilder av förmiddagen..

 

 

 

       

  Fågelskrämmor..  Dom här änglarna var så fina..

  Vilken ska jag ta ??  

Gammelgården brukat alltid ha kaffeservering, men inte i dag, öppet för andra behov..

Men en fin förmiddag har vi haft i

  

Och..

 

Av meavita-mittliv - 1 juni 2011 05:44

Saknar dig... tänker på dig.

I morse vaknade jag efter en orolig natt. 

Saknaden sköljde över mig som en flodvåg.


I dag är det 25 år sedan jag fick ett telefonsamtal att du min far Ragnar inte fanns mer.. att du hade omkommit i en flygolycka klockan 9 på morgonen, att du hade flygit iväg i ditt plan och inte kom hem igen.

   

Smärtan som jag kände var obeskrivlig, kan inte beskrivas i ord.. Smärtan har avtagit men saknaden finns kvar lika stor som då.


Men jag tror och känner att du finns med mig varje dag.. Och det är jag tacksam för...  

Tack för mig..

och du..

   

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards