meavita-mittliv

Alla inlägg under november 2011

Av meavita-mittliv - 28 november 2011 11:36

Vad glad jag blir sa 10 åringen när det snöade i går kväll. Men jag som de flesta vuxna tänkte, nej! nu blir det halt på vägarna och skotta måste man börja göra. Usch vad jobbigt.  

Nej man skulle nog vara barn igen, så man såg det positiva inte det negativa.

Tänk barndomens lekar i snön..  

 



 




   

  

Av meavita-mittliv - 26 november 2011 15:23



Var är snön ?

Det ska ju vara vitt ute inte grönt och att perennerna börjar knoppas igen ute i trädgården.

Vi har i alla fall sett till att småfåglarna får lite att äta...............................................
.................  

Efter gårdagens smärtande tandkött och tänder, efter ett besök hos tandläkaren och hygenist så kändes det mycket bättre i morse när jag vaknade och jag kände;

   Så då kom energin att börja försöka få till lite Advent.


Tur att man är liten och vig    upp och ner på stolen för att nå upp, hängt upp stjärnor och torkat fönsterbänkar och gjort plats för ljusstakarna, vi har ju blommor, blommor överallt och det är ju fint men trångt, men med lite trix och fix så blev det klart. 


Har verkligen varit flitig som ett...

 


Sedan har vi också en pojke som fyller år i dag, hela;



Vad fort åren har gått, vi skulle inte kunna tänka oss att vara utan honom. Så snäll och lugn och kommer när han ser att matte är ledsen och då sätter han sig bredvid mig och tittar på mig med sina stora brun/svarta ögon, och då kan man inte bli annat än glad igen.  


Men hur som haver så blev det så här....

 


Som slutkläm på dagens blogg;


Och...

 

Av meavita-mittliv - 18 november 2011 20:58

  I dag har vi firat mannen här i huset som fyller år...         

Jag hade tagit många foton av kalaset av maten och gästerna men tyvärr så strejkde min mobil kamera i dag. Kanske det var ett spöke som inte tyckte att jag skulle göra så, vad vet jag... Men jag kan lura spöket jag... hahaha   

Bilder på gästerna....(Foton tagna vid ett annat tillfälle)

                  

Och så jag men mig får ni inte se på bild....  


Maten vi bjöd på var kallskuret med potatisgratäng och sallad.. och kok potatis för de som inte gillar potatisgratäng, Loka vatten, lättöl, läsk och rödvin... Gräddglass, jordgubbar, hallon och blåbär.. kaffe och bulle... 

Jag tror att alla blev mätta och belåtna.. 

Vi har haft en mycket trevlig dag och mannen i huset blev så glad över all uppvaktning   och sken som   i Karlstad hela eftermiddagen och kvällen..  Tack att ni tog er tid att komma, trots lång arbetsvecka.. 


Som avslutning bild på presentbordet..  

Mannen kommentar.. men herregud , hur ska det bli när jag fyller jämt...  

Tack för i dag.. och...

   

Av meavita-mittliv - 13 november 2011 18:40

 Det var en gång.... 

en pappa som bakade en god äppelkaka efter ett speciellt recept, eftersom han var intolerant mot vissa födoämnen, han satt där vi köksbordet och väntade och väntade på att hans vuxna barn skulle komma och hälsa på eftersom det var fars dag och fira honom lite på denna dag, klockan gick det blev mörkare och mörkare när dagen led mot sitt slut... hustrun i huset såg att hans ögon blev ledsnare och ledsnare när ingen kom och hon tänkte det är nog mitt fel att de inte kommer, för hon visste att de inte gillade henne så värst mycket. Dagen slutade med att mannen sade till hustrun.. ska du och jag ta lite fars dags kaffe bara vi två...


Snipp, snapp så var sagan slut....

Av meavita-mittliv - 4 november 2011 19:12

Upp tidigt före  

satt hos nya tandläkaren och fick ett mycket negativt besked..   fick en tom plånbok med mig ut.. hem med blixtrande huvudvärk..och ett antal inbokade besök hos den nya tandläkaren.. ja herre gud hur ska jag få i hop en full plånbok till detta, kan man ju undra.. nu gäller det att jobba extra mycket ser det ut som.. Men man vet ju

aldrig "plötsligt händer det" sägs det, får hoppas på den stora lottovinsten.   


I väg och gjorde fint på min mors grav, med ljung och ädelgrankvistar och stora kottar.. tände ljuset i lyktan, stod där en stund och mindes..förde ett samtal inom mig med henne som jag ofta gör..

 

Jag tror att det är första gången vid Alla Helgons helgen som det inte är snö...


Hem igen.. släpade ute hundmaten i bilen, åkte iväg till butiken och ifråga satte om inte innehållet var fel

att det var någon annan blandning/ingredienser som inte vår älskade   

Rocky tål...hade äntligen hittat ett foder som han kunde äta, eftersom han är så känslig i magen.

Men efter första måltiden av ny inköpta matpåsen så fick han en sådan fruktansvärd magsjuka.. maten luktade annorlunda och hade en helt annan färg, så jag misstänkte att det var något annat än vad förpackningens innehålls deklaration sa. Mycket riktigt butiksägaren höll med mig och skulle utreda med sin leverantör vad som hade hänt. Fick med mig en liten påse "mat för känsliga hundmagar" Hoppas verkligen att han blir bra igen. Är man en kyckling mamma/matte ?   tror inte det man vill ju att de man älskar ska må bra..

Efter detta så... äntligen lite mat i min mage... sedan var det bara att sätta sig vid datorn och göra ett arbete åt en kund som jag hade åtagit mig.. 

Mannen i huset åkte i väg för att träffa sin syster och hennes man vid kyrkogården för att tända ljus på deras anhörigas gravar.. 

Efter det så kom de hit och fikade.. tur att man har resurser i frysen, det blev

till kaffet.. är bra det när man blir tagen på sängen...   

Ja det var nog allt som har varit i dag... Nu sitter jag här och väntar på att maten ska blir klar som befinner sig i ugnen.. Det är ju fredag och då ska det ju vara fredagsmys.. eller hur!


Tack för mig och...

 

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards