meavita-mittliv

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av meavita-mittliv - 4 oktober 2011 17:10

 

När ljuset stilla falnat 
till höstens första kväll 
och solens varma strålar 
försvann till kyligt regn. 
Då vandrar mina tankar 
från sommar sol och hav 
till årets första höstregn 
där nu stormen gripit tag. 
Vem har målat alla färger 
varje årstid bjuder upp. 
Vem förvandlar sol och värme 
till kylig vinterdag. 
Alla underbara blommor 
troget vaknar upp var vår. 
Du vem som gett oss livet 
ett tack för att du finns. 

När skogens gröna fägring 
förvandlat sig till guld 
och stormen den har piskat 
sista bladet ner till mull. 
Naturen då sig bäddar 
i ett täcke vitt av snö 
för att än en gång till våren 
vakna upp när det blir tö. 

J.C Ericsson


*****


 

Presentation


Är en kvinna mitt i livet.
Älskar att skriva om ditt och datt.
Tycker om att läsa en bra spännande bok.
Gillar att resa och se mig om i världen.
Har en annan blogg också:
http://joan.spotlife.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina favorit bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards